Lördag

Idag är det lördag. Har inte orkat blogga sedan begravningen. Men idag gör jag ett försök. Begravningen var som sagt fin och dom som var bjudna kom. Stämningen på begravningen var lite lättad tack vara våran dotter Amanda och hennes kusin Isabelle. Men det var samtidigt den värsta stunden i mitt liv. Begravningen av våran son. Amanda satt o grejade o skrattade o hejade på alla hela tiden. Vi hade en namngivelse cermoni för Kevin ibörjan av begravningen, jag skulle säga namnen. trodde inte jag skulle klara av att säga dom men det gick bra. Våran kille heter nu Kevin Henning Jerker Bengtsson. Henning efter min morfar och Jerker efter Sambons kusin. Jobbigaste var ju att lägga blommorna på kistan och säga hej då till sin son. Det var inte lätt.

Igår kom Cattis och Malin hem till oss och åt smörgås tårta och lekte med Amanda och Blixten. Det var trevligt. Amanda fick en bok med tillhörande gosedjur av dom.. :) Sen kom Anders och Maria hit och tog en bit tårta också. Anders ar sovit här tills idag. Alltid skönt med sällskap. Vi satt o spelade UNO hela kvällen. UNO är ju inte direkt min starka sida. Men det var kul ändå.

Lägger upp lite bilder från begravningen.
















Kommentarer
Postat av: mamma

Mycket fina bilder även här, känns gott att Kevin fick namn efter min pappa / din morfar, gråter bara jag tänker på dessa. Tänker även på er och det var mycket starkt av dig att orka säga namnen i kyrkan, men jag tror att du kände vårat stöd och att vi fanns med i denna svåra stund // Kram mamma <3 vi finns alltid här för er, när ni än behöver oss <3

2009-02-28 @ 20:51:25
Postat av: Ingrid S

Bra av dig att du orkar sriva. Kanske att du på det sättat får ur dig alla känslor som är kaotiska. Istället för att ha de inombords när det gör så ont.

Så fina kort, som ni har som ett vackert minne.



Var rädda om varandra!

2009-02-28 @ 23:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0