Ett skämt mitt i sorgen.

Läkarkandidaterna hade föreläsning i anatomi för den syrlige docenten Borglund, som ställde frågan:
- Kan fröken Persson berätta för mej vilken del av människokroppen som under vissa betingelser kan sjudubbla sin storlek?
Fröken Persson rodnade djupt och stammade:
- Den frågan tycker jag docenten skall ställa till någon av killarna.
- Nåväl, sa Borglund, vad säger herr Zetterberg?
- Pupillen.
- Det är rätt, sa docent Borglund, och till fröken Persson vill jag säga tre saker. För det första har ni följt med dåligt på mina föreläsningar. För det andra har ni en mycket livlig fantasi och för det tredje kommer ni en vacker natt att bli mycket besviken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0